hurdle
hurdle
hurdle
loading...
v4.jpg Telia_mobil_børn.jpg
Telia_Primary_Logo_RGB.png

Telia vil være familiens førstevalg

En ny position sætter en tydelig retning for Telias privatbrand og skaber grundlag for vækst på tværs af kategorierne mobil, internet, TV og streaming.

Opgaven

Telia har gennem mange år sat standarden for, hvad et teleselskab skal og bør kunne tilbyde – og med en ny brandstrategi og et nyt kreativt koncept gør de det igen. Den nye retning er et udtryk for nye måder at leve på og højere krav til digitalisering. Strategi og koncept skal understøtte en større re-positionering, der skal resultere i et mere attraktivt Telia, som stiller alle de rigtige løsninger til rådighed for danske husstande.

W3c
Rådgiver_1510.png

 

 

”Det var vigtigt for os at blive skarpere præcist på, hvor vi skulle positionere os fremadrettet, og hertil var Kunde & Co det rette valg. Deres metodik er meget velafprøvet og klar og med deres hjælp har vi nu fået skabt et solidt fundament.”

– Christian Preisler, Director of Branding & Marketing hos Telia Danmark

W3c
190913_Telia_01803.jpg (1) 190913_Telia_01803.png

En bredere profil

Fra udelukkende at være mobilbrand går Telia nu efter en bredere positionering, der har den udvidede familie og dens mange behov som omdrejningspunkt. Telia vil helt enkelt være det teleselskab, som samler alt og skaber de bedste forhold – uanset om behovet er en løsning inden for mobil, internet, TV eller streaming. Det kommer til udtryk i den konceptuelle tagline ”Til jeres måde at leve på”, der taler ind i, at familier er lige så forskellige, som mennesker er flest. Så uanset, hvem man er, og hvilke behov man har, så gør Telia det nemt at finde den rigtige løsning.

W3c
190913_Telia_01667.png (1)
190913_Telia_00312.png (1)

Bygget på solide indsigter

Forud for positionen ligger en stor forbrugeranalyse baseret på 3.000 respondenter, som viste, hvordan Telia brandet skal skærpes for at udnytte sit forretningspotentiale. Analysen gav endvidere indsigt i forbrugernes rejse og deres ønsker til Telia, og sammenholdt med analyser og andre studier var det muligt at definere en fælles retning i kraft af en ny brandplatform, som Telias mange medarbejdere nu arbejder ud fra. I denne sikrer fem byggesten, en klar målsætning, en skarp defineret position og et kreativt koncept et klart fokus i fremtidige prioriteringer og danner fundament for de løsninger, der skal være med til at vinde de mest værdifulde kunder.

W3c

Telia giver gode råd

Til at sikre en klar og konsistent tilstedeværelse i markedet er der også defineret en ny Telia-tonalitet og et nyt mere familieorienteret udtryk, der nu bruges på tværs af al kommunikation. Heri spiller Telia Rådgiveren en fremtrædende rolle. Hun er et billede på Telias dedikation til at hjælpe kunderne bedst muligt, og hun bliver brugt aktivt i kampagner samt i alle Telias kunde-touchpoints.

W3c

Større synlighed i markedet

For at levere på positionen er der sat en række initiativer i gang, og Telia arbejder nu ud fra et redefineret marketingsystem, som giver stor synlighed i markedet og hjælper til at drive trafik ind til alle salgskanaler – online, i butikkerne og i kundeservice.  Samtidig oplever Telia en større interesse hos forbrugerne på tværs af de tre kategorier mobil, internet, TV og streaming.

W3c
Rådgiver1527_udenlysrør + forlænget bordplade-2.png

Want to know more?

Christian Brandstrup

Partner
Read more

Scroll to see the next Client Story

Danfoss - Green Restart Series

To find out more about what Kunde & Co can do for you and your company, please contact us


Contact us
W3c

Join 3,000 of your peers 

Get a dose of articles and cases on strategic marketing

W3c

Thanks for being a part of our network


W3c