hurdle
hurdle
hurdle
loading...
Lone_Peter#-3.jpg Lone_Peter-mobil-2.jpg
Falck Logo RGB.png

Falck gør vejen til venteværelset tryg

Falck er en internationalt førende sundhed – og redningskoncern med aktiviteter inden for sundhed, ambulancetjenester og brandberedskab i 30 lande. I tæt samarbejde med nationale myndigheder yder Falck hjælp indenfor både det forebyggende, behandlende og rehabiliterende område og har omkring 27.000 medarbejdere på globalt plan.

Kampagne for Falck Sygetransport

Opgaven

For at styrke salget af Falck Sygetransport, fik Kunde & Co til opgave at udvikle en kampagne, der havde til formål at øge det kvalificerede kendskab og købsinteressen for Falck Sygetransport ved at synliggøre den værdi der bliver skabt for kunderne, der benytter tjenesten. 

W3c
Billede 1_1.png
Screenshot 2021-09-02 at 10.22.51.png (2)

Undersøgelse gav solide indsigter

Forud for kampagnen blev en forbrugerundersøgelse med 2.000 respondenter gennemført, hvor Kunde & Co på vegne af Falck blandt andet undersøgte købskriterier for Falck Sygetransport. Her viste det sig, at flere ikke var klar over de mange fordele, samt at abonnementet også er et attraktivt tilbud for energiske og aktive mennesker, der blot har brug for en hjælpende hånd til kørsel i forbindelse med deres sundhedsaftaler.

W3c

Velkendt kreativt greb hjælper indsigterne på vej

Med afsæt i forbrugerundersøgelsen blev potentialet i markedet tydeliggjort, og Kunde & Co gik i gang med at omsætte indsigterne til kommunikation. Det udmøntede sig i en kampagne henvendt til kernemålgruppen +60 år, som ikke nødvendigvis ser sig selv som syge, fordi de eksempelvis skal en tur til kiropraktor, og har brug for at blive kørt frem og tilbage. Inspirationen til det kreative ’Carpool Karaoke’-greb stammer fra USA og ’The Late Late Show’ med værten James Corden, der tager kendte mennesker med på biltur og optager samtalen undervejs. I kampagnefilmene møder vi de rigtige Falck-chauffører Peter og Malene, der har henholdsvis Lone Hertz og John ”Faxe” Jensen med som passagerer.

W3c

Kendisser kombineret med autencitet

Blandt indsigterne i undersøgelsen stod det klart, at kernemålgruppen +60 år ikke bryder sig om at blive opfattet som syge. Derfor var det vigtigt at vise det rum, som passageren træder ind. Et rum, hvor man bliver mødt af Falcks dygtige og omsorgsfulde reddere, der skaber tryghed. Ved at bruge to kendte ansigter, som appellerer til kernemålgruppen, understreges det, at det er alle, som kan have brug for en hjælpende hånd til og fra venteværelset – også selvom man har status af at være fodboldlegende eller karakterskuespiller.

W3c
Billede 2.png
Billede 3.png

Succesfuld kampagne

Kampagnen så dagens lys for snart to år siden og har lige siden kørt kontinuerligt med henholdsvis Lone Hertz og John ”Faxe” Jensen i forskellige sekvenser. Kampagnen har kørt bredt på mange forskellige medier, og der er således udviklet både reklamer til TV forskellige former for SoMe indhold, printannoncer etc.

Kreativ post-test viser en stærk performance af det kreative koncept med en reklameerindring på 67% og branding på 94%. Det afspejler sig også i de kommercielle resultater, hvor salget fra den mediedrevet investering blev løftet med 37%.

W3c

 

 

”Reaktionerne på kampagnen har været rigtig positive, og vi oplever, at mange roser valget af Lone Hertz og autenciteten, der ligger i, at vi også bruger vores egne Falck-reddere i kommunikationen.”

– Malene Paulli Buchvald, Nordic Marketing Director, Falck Assistance.

W3c

Want to know more?

Andreas Fisker Nielsen

Director
KC_Konsulenterne_2016_v2_308x551_fisker.png

Scroll to see the next Client Story

Opel

To find out more about what Kunde & Co can do for you and your company, please contact us


Contact us
W3c

Join 3,000 of your peers 

Get a dose of articles and cases on strategic marketing

W3c

Thanks for being a part of our network


W3c